fbpx
Logo
Какво е Google Analytics 4 (GA4)? 5

Какво е Google Analytics 4 (GA4)?

Октомври 2020 година Google представиха своя нов инструмент за измерване. GA4 не е просто  Universal Analytics (UA) с различен дизайн, а изцяло нов продукт, който може да се инсталира в допълнение към съществуващ UA профил. От Google описват целта на новия Google Analytics като подход за проследяване от следващо поколение, чрез прилагане на усъвършенствани модели за машинно обучение. 

Какво е Google Analytics 4 (GA4)? 4

1. Какво представляват бисквитките?

GA4 e нов инструмент, съобразен с най-новите тенденциите за ограничаване използването на бисквитки. Бисквитките са текстови файлове, които се запазват на Вашeто устройство, когато посещавате различни уебсайтове. Целта на бисквитките е уебсайтовете да запаметят вашите предпочитания като потребителско име, език или други и да ги използват автоматично при следващо влизане в същия сайт. Така няма да ви се налага да ги въвеждате отново. Други видове бисквитки осигуряват функционирането на уебсайта или събират данни за поведението на потребителите.

Машинното обучение в GA4 означава, че данните които не се обработваха до този момент заради отказ от използване на бисквитки ще могат да се набавят. Потребителите на интернет и дори браузърите ограничават все повече разрешаването на Analytics да проследява сесии или да връща потребители чрез използване на бисквитки. Нуждата от Google Analytics 4 до голяма степен идва от новите закони за защита на данните на потребителите. Много фирми, използващи традиционния Universal Google Analytics, често се сблъскат с проблеми с неточни или липсващи данни поради опциите за съгласие за бисквитки.

2. Събиране на данни от различни платформи

Google GA4 събира данни от различни платформи. Досега това ставаше чрез Google Universal Analytics и Firebase. Firebase е платформата на Google за измерване на данни от приложения, а Google Universal Analytics работи с уеб данни. Проблемът с наличието на двете е по-трудното сравняване и анализиране на данните. Google Analytics 4 обединява двете платформи, като проследява и събира данни както от уебсайтове, така и от приложения.

Благодарение на новите междуплатформени отчети, ако имате общ потребителски идентификатор, който проследявате, ще можете да видите данните, комбинирани в уеб, android и iOS платформи. Например, ако потребител посети сайта Ви от компютър, а по-късно влезе от мобилно устройство, Вие ще можете да проследите активността му.

Какво е Google Analytics 4 (GA4)? 3
Какво е Google Analytics 4 (GA4)? 2

3. Сесия и събитие – каква е разликата.

Съществената разлика между UA и GA4 е модела на измерване. GA4 използва събития вместо данни въз основа на сесия.

Сесия е времето от момента, в който потребителят отвори приложението Ви на преден план или започне да преглежда страница на уебсайта Ви, до момента, в който излезе от тях или не отчита активност известно време. Например посещава уебсайта Ви, добавя продукт в пазарската си кошница и след това напуска уебсайта. На следващия ден се връща на уебсайта Ви и купува нещо. Тези отделни посещения са две отделни сесии. Една сесия в UA може да включва разглеждане на различни страници, продукти, покупки и всички събития, които предприема потребителя. По подразбиране сесията ще изтече след 30 минути бездействие, в полунощ, или ако потребителя пристигне чрез една кампания, напусне и след това се върне чрез друга кампания.

GA4 е насочен към събиране и наблюдение на събития, а не към проследяване на показвания на страници и сесии. 

Събитие в GA4 е всяко действие на потребителите като клик, скрол, зареждане на страница или друго. Събитията могат да са автоматично настроени или сами да ги създавате спрямо нуждите на бизнеса Ви. Всяко действие на потребител ще бъде отчетено от GA4 като събитие и по този начин ще получим по-детайлна информация за потребителското поведение на сайтa или мобилното приложение.

Какво ще се случи на 1 юли 2023 година?

Собствености с Universal Analytics ще спрат да обработват данни.
След 1 юли 2023г. ще има достъп до обработените преди това данни за около шест месеца. Затова е необходимо да експортирате или споделите отчетите си преди това.

Ако собствеността в Universal Analytics е свързана с акаунт в Google Ads на 1 юли 2023 г. ще спре подаването на данни. Това може да повлияе на кампаниите, затова е необходимо мигриране на връзките на Google Ads на собствеността в Universal Analytics към собствеността в Google Анализ 4.

След като импортирате успешно връзките в Google Ads е необходимо от профила в Google Ads да импортиране на реализации (за офериране) и да добавете аудитории към кампания или рекламна група (за ремаркетинг).

Какво е Google Analytics 4 (GA4)?

В заключение можем да обобщим, че ползите от GA4 са поповече от несигурността при използване новия интерфейс. Препоръчваме ви да използвате паралелно и двата инструмента до 1 юли 2023г., за да свикнете с новите методи на измерване и да имате достатъчно време за експериментиране с функционалностите на GA4 без да рискувате загуба на данни.

Защо адаптивният дизайн е важна част от всяка модерна уеб стратегия?

Защо адаптивният дизайн е важна част от всяка модерна уеб стратегия?

Броят на потребителите на смартфони за месец ноември 2022 година е 6,648 милиарда. Според статистиките над половината от търсенията онлайн идват от мобилно устройство. Това е причината адаптивният дизайн да е важна част от всяка модерна уеб стратегия.

Защо адаптивният дизайн е важна част от всяка модерна уеб стратегия? 5

1. Адаптивен или респонсив дизайн – каква е разликата?

Ако започнете да четете за адаптивния дизайн неизбежно ще се срещнете и с термина responsive дизайн. Затова ще разясним по най-простия начин каква е разлика между респонсив и адаптивен дизайн.

Респонсив дизайнът размества съдържанието динамично спрямо свободното място на екрана, което е по-съвременният метод. Адаптивният дизайн се проектира според шаблони на най-разпространените широчини на екрана. Това означава, че ако отворите уебсайт с адаптивен дизайн на десктоп и намалите прозореца, изгледа няма да се промени, защото шаблона е зареден при отварянето на сайта.

Въпреки тези разликите двата метода водят до по-добро потребителско изживяване и ще ги разглеждаме заедно.

2. Повече посетители

Адаптивният / Респонсив дизайн прави Вашия сайт удобен за устройства с различна големина екрани и увеличава времето, което посетителите прекарват на сайта Ви. Помага Ви да подобрите класирането си в търсачките и да увеличите обхвата на клиентите си, като привлече тези с  по-малки устройства.

Липсата на адаптивен / респонсив дизайн на уебсайта води до загуба на потенциални посетители. Трудното навигиране отказва голям процент от потребителите на смартфони и те няма да се върнат повече на сайта Ви.

Потребителското изживяване е от решаващо значение, ако искате хората да харесват Вашия сайт. Да бъде лесен за използване, за да ги убедите да се върнат на него. Ако някой посети уебсайта Ви на мобилно устройство и зареждането отнема цяла вечност или снимките Ви нямат правилната разделителна способност, това може да накара Вашата компания да изглежда непрофесионално.

Защо адаптивният дизайн е важна част от всяка модерна уеб стратегия? 4
Защо адаптивният дизайн е важна част от всяка модерна уеб стратегия? 3

3. Намаляване на времето и разходите за управление

Адаптивният / респонсив дизайн замества предишната необходимост от проектиране на специален мобилен уебсайт за потребителите на смартфони. Вместо да проектирате и поддържате множество уебсайтове за различни размери на екрана, можете да проектирате само един уебсайт, който автоматично се мащабира, за да съответства на устройството, на което се гледа.

Как работи?

Най-краткото и просто обяснение е, че адаптивният / респонсив дизайн автоматично мащабира съдържанието и елементите си, за да съответства на размера на екрана, на който се гледа.

Бутоните и линковете стават достатъчно големи и раздалечени, за да не затрудняват потребителите.

Картинките се оразмеряват спрямо екрана, за да не са по-големи от ширината му.

Начинът за показване на текст варира в зависимост от това на какво устройство потребителят разглежда Вашия сайт, но той трябва да бъде четим независимо от всичко.

Не е необходимо хоризонтално превъртане.

4. По-високо класиране в търсачките

Сайтовете, които не са удобни за мобилни устройства, ще загубят известна позиция в резултатите от търсачките, тъй като не осигурят добро изживяване на търсещите от мобилни устройства.

Google изисква следните оптимизирани елементи за ефективно потребителско изживяване, удобно за мобилни устройства, използвайки адаптивен / респонсив уеб дизайн:

  • Текст, който е в четим размер, без необходимост от мащабиране.
  • Съдържание, което изглежда добре на екрана на устройството, без да е необходимо хоризонтално превъртане.
  • Връзки и бутони, които са достатъчно раздалечени, така че докосването да е лесно.
  • Разумно време за зареждане на страниците.
  • Без използване на Flash.

Адаптивен / респонсив дизайн в комбинация с други SEO фактори ще Ви помогне да подобрите резултатите от класиране в търсачките. 

Защо адаптивният дизайн е важна част от всяка модерна уеб стратегия? 2

 Проверете дали уебсайта Ви е удобен за мобилни устройства на този линк към инструмента на Google.

Защо е необходимо мобилно приложение за Вашия онлайн магазин? 3

Защо е необходимо мобилно приложение за Вашия онлайн магазин?

Подобрете достъпността до Вашия бизнес, което ще Ви доведе нови клиенти и ще увеличи продажбите.

Защо е необходимо мобилно приложение за Вашия онлайн магазин? 8

1. Популярно е сред потребителите

Мобилните приложения навлизат бързо в ежедневието на голяма част от потребителите. Те са по-удобни и лесни за употреба, което им привлича все повече почитатели.

Почти 80% от потребителите предпочитат да пазаруват от мобилно приложение, а не от сайт.

Въпреки голямата популярност на апликациите, спечеленото доверие на потребителя е най-важната част от процеса на реализацията на такъв тип проект.

2. По-добро потребителско изживяване


Приложенията осигуряват по-добър интерфейс на различни операционни системи.

Архитектурата им позволява на разработчиците да създават полезни функции с интуитивна навигация за по-високо ниво на интерактивност и взаимодействие с потребителя.
Друго важно предимство е, че зареждат значително по-бързо от онлайн магазините.
Не е необходима интернет връзка, за да предоставят на потребителите основни функции.

Предоставят на всеки отделен потребител персонализирано изживяване, специални оферти, подаръци, което задържа вниманието и води до повече реализации.

Защо е необходимо мобилно приложение за Вашия онлайн магазин? 2
Защо е необходимо мобилно приложение за Вашия онлайн магазин? 7

3. Удобството при пазаруване

Вниманието на потребителя е фокусирано върху конкретния продукт, защото тук за разлика от сайтовете липсват елементи, които го разсейват.

Лесното завършване на поръчката води до значително по-нисък процент на изоставени колички спрямо сайтовете за онлайн търговия.

4. Сигурност на плащанията

Голяма предимство са лесните и безпроблемни плащания, както и сигурното съхранение на данните на потребителите, което още веднъж допринася за по-добро потребителско изживяване.

Защо е необходимо мобилно приложение за Вашия онлайн магазин? 6
Защо е необходимо мобилно приложение за Вашия онлайн магазин? 5

5. Възможност за директен маркетинг

Лоялна аудитория – ако успеете да ангажирате потребителите, които са инсталирали приложението Ви, вероятността да останат лоялни на марката е голяма.

Популяризиране на марката – след инсталиране на приложението, всяко използване на телефона е потенциална реклама на марката Ви, защото потребителя ще вижда логото на бизнеса Ви няколко пъти дневно.

Един от най-ефективните и евтини начини за популяризиране на продукти чрез мобилните приложения са push известията – мобилните приложения могат да изпращат изскачащи известия на притежателите на смартфони с най-новите продукти, промоции или важни съобщения.

Лесно събиране на данни за поведението, предпочитанията и потребителските данни на аудиторията.

6. По- висока средната стойност на поръчка

Вече установихме, че мобилното приложение подобрява потребителското изживяване и повишава процента на реализация. Но това не са единствените ползи от създаването на приложение за онлайн магазина Ви.

Мобилното приложение ще повиши средната стойност на поръчките Ви. Това е така, защото за хората е по-лесно да достигат до повече продукти, когато пазаруват от мобилно приложение.

Защо е необходимо мобилно приложение за Вашия онлайн магазин?
Как да привлечем нови клиенти чрез Вашия уебсайт?

Как да привлечем нови клиенти чрез Вашия уебсайт?

Екипът на Софт Интелект препоръчва следните стъпки за популяризиране на Вашия уебсайт

1. Привлечете Google на Ваша страна

Създайте профил в Google My Business. Това е безплатен инструмент, много подходящ за фирми с физическо местоположение, който дава много възможности.

Можете да предоставите информация за вашето местоположение на Google, така вашият сайт има по-голям шанс да се появи при търсене с помощта на Google Карти.

Позволява Ви да контролирате и актуализирате информацията за контакт, работно време или други подробности. Попълнете всички полета с информация за вашата дейност и поддържайте тази информация винаги актуална, за да изградите доверие в бъдещите и настоящите си клиенти. Не забравяйте да включите и ключови думи свързани с бизнеса Ви в описанието. От таблото за управление можете да добавите и продуктите, които предлагате.

 

Young man searching the internet
Защо е необходимо мобилно приложение за Вашия онлайн магазин? 4

Добавете лого и изображения, съответстващи на тези в социалните ви профили, за да улесните хората да разпознаят марка Ви. Можете да добавете изображения и видеоклипове, които показват Вашето местоположение, работна обстановка и екип.

Не се притеснявайте от възможността на хората да предоставят отзиви за Вас, обратната връзка е полезна за развитието на всеки бизнес.

Като допълнение, Google ще започне да Ви изпраща месечни отчети за това колко хора са прегледали Вашият бизнес панел.

Google предлага и възможност за платени реклами при търсене по определени ключови думи или дисплейни реклами в партньорската си мрежа. Този подход се нарича SEM (Search Engine Marketing) и е доста подходящ инструмент да популяризирате предлаганите от Вас услуги и продукти.

2. Оптимизирайте сайта си за търсачки – SEO

SEO – Search Engine Optimization – оптимизацията за търсачки като Google, Yahoo и Bing е задължителен етап от разработката на Вашия уебсайт. Това ще Ви даде възможност да получите по-високо класиране в резултатите от търсенето в мрежата и повече безплатен трафик от търсачките.

Съдържанието на Вашия уебсайт, трябва да разказва кратко и ясно за дейността, продуктите и услугите, които предлагате.

Създайте съдържание, което включва ключови думи подходящи при търсене на Вашият бизнес.

searching
Как да привлечем нови клиенти чрез Вашия уебсайт? 3

3. Поддържайте съдържанието актуално

Когато уебсайтът Ви е оптимизиран за търсене, ще имате по-голям шанс да привлечете потенциални клиенти чрез него. Направете проучване, за да разберете кои ключови думи използват хората, когато търсят онлайн това, което предлагате и включете тези ключови думи в съдържанието си. За Ваше улеснение можете да използвате инструмента Google Trends, който ще Ви помогне в подбора на популярни ключови думи.

Опитът на екипа на Софт Интелект показва, че след прилагането на SEO, търсачките ще класират уебсайта Ви по-високо в резултатите от търсенето и е по-вероятно потенциалните клиенти да намерят Вашия бизнес по време на търсенето си.

4. Създайте профили в социалните мрежи

Създайте страници в социалните мрежи, където активно да публикувате информация за Вашия бизнес, продукти или услуги. Социалните медии като Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn дават възможност за позициониране на реклами и позволяват прецизно таргетиране на Вашите потенциални клиенти.

В зависимост от бизнеса Ви, някои сайтове за социални медии ще бъдат по-полезни от други:

Instagram е чудесен за бизнеси като ресторанти, търговия на дребно, пътувания и всякакъв тип B2C продукти особено в случаите, когато искате да привлечете по-млада аудитория.

Twitter работи чудесно за фирми, които трябва да поддържат клиентите си в течение, като списания или други публикации.

Facebook се е наложил като ефективна социална мрежа за B2C и B2B услуги в случаите които търсите аудитория между 30 и 50+ годишна възраст.

Относно B2B сегментът, Linked In е най-популярната платформа, която ще помогне да достигнете до вашите бизнес клиенти.

Насочена рекламна кампания в правилния социален канал може да изведе бизнеса ви една крачка напред.

envio-21_generated
Как да привлечем нови клиенти чрез Вашия уебсайт? 2

5. Включете бутони за споделяне

Бутоните, които се свързват с акаунти в социални мрежи и мобилни апликации като Viber, WhatsApp и Signal, улесняват посетителите на уебсайта Ви да споделят съдържанието, което ги е впечатлило.

Когато споделят съдържанието Ви в социалните медии, популяризират Вашите продукти и услуги пред допълнителна група потенциални клиенти.

Препратките към Вашия уебсайт от други места в Интернет имат основна роля за добро позициониране в търсачките.

6. Видео маркетинг

През последните няколко години видео съдържанието става все по-популярно.

Публикуването на видеоклипове с подходящи послания във вашия блог или уебсайт и разпространението им в платформи като Youtubе може да помогне за разпознаваемостта на Вашия бизнес и повишаване на клиентското доверие.

Платформите за видео съдържание също така предлагат и платени реклами. Това е възможност, която Ви дава още един потенциален канал за привличане на нови клиенти.

video marketing
vecteezy_search-local-seo-icon

7. Локално търсене

Има много местни бизнес директории, които могат да Ви бъдат полезни. Отделете малко време и се уверете, че Вашият бизнес е позициониран правилно. Уверете се, че информацията Ви е една и съща в различните платформи, за да сте сигурни, че представянето Ви във всички директории и социални мрежи отговаря на профила Ви.

Възможно е също така да добавите вашата бизнес информация към GPS системи на превозни средства. Това може да бъде много полезно за клиентите Ви, ако сте заведение, медицински кабинет или друг бизнес, който разчита на физически контакт с аудиторията си.

Защо Вашият бизнес се нуждае от уебсайт?

Защо Вашият бизнес се нуждае от уебсайт?

Ние от Софт Интелект препоръчваме на нашите бизнес клиенти и партньори да започнат изграждането на силно дигитално присъствие чрез разработката на бърз, интуитивен уебсайт, който ясно и точно да презентира предлаганите продукти и услуги. Ето основните причини, поради които разработката на уебсайт е отправна точка за развитието на Вашия бизнес:

1. Популяризиране на марката

Да изградите добра репутация пред Вашите клиенти е едно от най-важните неща, които екипът на Soft Intellect препоръчва да направите за Вашия бизнес.

Брандът помага да се отличите от конкуренцията и да бъдете разпознаваеми.

Чрез ясно установяване кои сте, какво предлагате, Вие увеличавате шансовете Вашите клиенти да се доверят на Вашите продукти и услуги.

Защо Вашият бизнес се нуждае от уебсайт? 4
Защо Вашият бизнес се нуждае от уебсайт? 7

2. Привличане на нови клиенти

Наличието на уебсайт Ви помага да привлечете нови клиенти и развива Вашия бизнес. Уебсайтът е Вашата платформа, отговаряща на всички основни въпроси, които потенциалните ви клиенти могат да имат за бизнеса Ви.

Вашият уебсайт може да бъде достъпен от всички части на света денонощно, дори когато Вие почивате.

С помощта на дигиталния маркетинг и разнообразието от канали за комуникация бизнесът Ви достига до своите клиенти по-лесно и ефективно.

Различните дигитални платформи дават разнообразни възможности за представяне на бизнеса Ви.

3. Изграждане на доверие

Без уебсайт хората могат да поставят под въпрос легитимността на бизнеса Ви. Наличието на стилен, функционален и актуален уебсайт е възможност да направите страхотно първо впечатление.

75% от онлайн потребителите базират доверието си към компаниите въз основа на дизайна на техния уебсайт. Ако искате да покажете на света, че приемате бизнеса си сериозно, значи е дошло времето да инвестирате в професионален уебсайт.

Защо Вашият бизнес се нуждае от уебсайт? 3
Защо Вашият бизнес се нуждае от уебсайт? 2

4.Потенциални клиенти

Може би една от най-интригуващите причини да имате уебсайт е, че можете да увеличите шансовете си за разширяване на кръга от нови клиенти.

81% от хората проучват бизнес или услуга онлайн, преди да вземат решение за покупка.

След като хората ви намерят онлайн, проявят интерес към вашия продукт или услуга и искат да научат повече, те ще знаят как да се свържат с Вас благодарение на информацията на уебсайта Ви.

Правилното му управление Ви дава възможност за увеличаване на продажбите, което води до висока възвръщаемост на инвестицията.

5. Посетители

Оптимизирайте добре сайта си и често публикувайте полезна за аудиторията информация. Това увеличава шансовете при търсене на продукт или услуга, които Вие предлагате, Вашият уебсайт да се появи в резултатите на търсачките.

По-доброто класиране в търсачките води до повече трафик към сайта Ви и към възможността да разширите клиентската си база и да увеличите продажбите.

Защо Вашият бизнес се нуждае от уебсайт? 9
Защо Вашият бизнес се нуждае от уебсайт? 5

6. Лесна комуникация

Уебсайтът е първото взаимодействие на клиента с Вашия бизнес. Как позиционирате компанията си е изцяло във Ваш контрол.

Можете не само да представите продуктовите си предложения, но и да предоставяте кратки видео материали и информационни бюлетини за да поддържате пряк контакт с текущите и бъдещите си клиенти.

 

7. Актуализации и съобщения

Тъй като уебсайтът ви работи 24/7, е лесно да публикувате актуализации и съобщения. Това е начин да държите клиентите си в течение за всичко, което правите. 

Можете също да подчертаете своите постижения и клиентски препоръки, които могат да помогнат на посетителите Ви да разберат повече за Вас. Това увеличава ангажираността на клиентите Ви и влияе положително върху решението им да се свържат с вас.

Защо Вашият бизнес се нуждае от уебсайт? 8
Защо Вашият бизнес се нуждае от уебсайт? 6

8. Пести време

Независимо дали получавате имейли, приемате обаждания или изпращате предложения – комуникацията с потенциални клиенти отнема време. Вашият уебсайт може да Ви спести това време, като предоставя отговори на често срещани въпроси и запитвания на клиенти.

Какво означава това за Вас? Вие ще разполагате с повече време да се фокусирате върху други важни неща за Вашия бизнес!

Вашият дигитален бизнес партньор
© Всички права запазени

E-mail: sales[at]soft-intellect.bg

Телефон: 359 876 282 404

ЕС
фнф
иновации2
иновации