fbpx

Най-честите грешки при разработка на мобилни приложения и как да ги избегнете?

Подходящо за: Стартиращи Бизнеси; бизнеси, които се нуждаят от повече клиенти и допълнителна помощ за дигитализиране на услугите.

Какво да очаквате:

  • Грешки при разработка на мобилни приложения!
  • Защо интересите и нагласите на аудиторията Ви са толкова важни за целите на мобилното приложение?
  • Ще помислим внимателно върху целите и концепцията Ви, без тях сме в задънена улица!
  • Помислете за UX/UI дизайна?
  • Ще изградим навик да тествате по-редовно.
  • Подгответе се за редовни актуализации и поддръжка.

Здравейте, приятели на интелекта. Добре дошли в блог статия, която няма да е драматична, излишната информация е забранена, а добрите идеи и съвети са условие. Правилата са, за да се спазват, нали! Нека проверим кои са най-честите грешки при разработка на мобилни приложения!

В една от скорошните ни блог статии изведохме дефиниция за клиента – нашият верен приятел. Смятаме, че това ще Ви помогне много, особено при първа точка от изброените грешки, които желаем да не случвате:

Пример от практиката:

Кое е съществено важно в едно приятелство – разбирателство, то идва от дълбокото опознаване на човека отсреща. Доверие, него изграждаме на база действия, време и ситуации, но и то крепи връзката най-силно. При изграждането на отношения с клиентите е същото.

1. Недостатъчно проучване на целевата аудитория:

Една от най-честите грешки при разработка на мобилни приложения е да се пренебрегне задълбоченото проучване на целевата аудитория. Ако не разбирате и не познавате добре нуждите и желанията на Вашите потенциални потребители, вероятността да създадете приложение, което да не отговаря на техните изисквания, е огромна. 

Как да избегнете това:

Провеждайте интервюта, анкети и събирайте данни за поведението на потребителите. Най-просто казано – опознайте ги! По този начин ще ги ангажирате много по-силно, те ще се припознаят във Вас и ще Ви бъдат лоялни.

Пример от практиката:

Тръгвате от София към Пловдив. Решавате, че този маршрут го познавате добре и не е нужна навигация. На излизане от столицата Ви се обажда Ваш близък, за да предупреди за ремонт на магистралата, доста често се случва все пак. Вземате решение – поемате по заобиколен път, знаете откъде минава и колко време се пътува. Все пак има изненадващи обстоятелства – променени пътни знаци и маршрути. След близо час лутане из поля и села, за които дори не сте чували, решавате да включите навигацията си. В подобен лабиринт ще се окажете, ако не дефинирате правилно и ясно целите и концепцията си.

2. Липса на ясно дефинирана концепция и цели:

Често бизнесите започват разработката на приложение без да имат ясна концепция или дългосрочни цели. Това води до чести промени в плана и ненужно удължаване на времето за разработка.

Как да избегнете това:

Преди да започнете, създайте детайлен бизнес план и дефинирайте основните цели на Вашето приложение. Какъв проблем решава то? Каква стойност добавя за потребителите? Отговорите на тези въпроси ще дадат ход в правилната посока.

Пример от практиката:

Влизате в онлайн магазин за техника, спешно се нуждаете от зарядно за мобилния си телефон, чиято батерия съвсем скоро ще бъде в историята. Не намирате графа зарядни устройства. Губите около 10 минути в изследване на сайта и нищо. Колко време мислите, че ще останете там и дали ще купите онова зарядно, от което няма и следа? Най-вероятно не. Даже е твърде вероятно!

3. Пренебрегвате UX/UI дизайна:

Потребителският интерфейс (UI) и потребителското изживяване (UX) са ключови за успеха на всяко мобилно приложение. Дори най-функционалното приложение може да бъде неуспешно, ако е трудно за използване, не предлага приятно изживяване на клиентите и не могат да се ориентират в него. 

Как да избегнете това:

Инвестирайте в качествен UX/UI дизайн. Сътрудничете си с опитни дизайнери, които разбират нуждите на Вашата целева аудитория и могат да създадат интуитивен и естетически привлекателен интерфейс, за да не допуснете от тези грешки при разработка на мобилни приложения!

Пример от практиката:

 

Колко пъти сте правили смяна на марката техника, която използвате, защото забива, прави постоянни проблеми, цялостно не успявате да говорите на общ език?

 

4. Недостатъчно тестване:

Много приложения се пускат на пазара без да бъдат предварително тествани, което води до наличието на бъгове и други проблеми, които могат да отблъснат потребителите. 

Как да избегнете това:

Провеждайте много и разнообразни тестове на всяка фаза от разработката. Включете реални потребители в тестването, за да получите обратна връзка и да подобрите продукта преди официалното му пускане.

Пример от практиката:

Спомнете си всички онези ситуации, в които сте се свързвали с центъра за обслужване на клиенти на дадена фирма, за да споделите негативно преживяване или препоръка към бранда. А колко често се е случвало те да се вслушат в това, което им казвате? Чувството на удовлетвореност как Ви се стори? Препоръчително е да подходите по същия начин и към клиентите Ви.

5. Липса на план за поддръжка и актуализации:

След пускането на мобилното приложение на пазара много бизнеси забравят за необходимостта от редовни актуализации и поддръжка. Това може да доведе до изоставане от конкурентите и недоволство сред потребителите.

Как да избегнете това:

Разработете дългосрочен план за поддръжка и актуализации. Редовно следете обратната връзка от потребителите и бъдете готови да правите нужните подобрения.

Какво разбрахме дотук?

Синтезирахме в 5 точки най-често срещаните грешки при разработка на мобилни приложения. Това ще Ви даде възможност да ги избегнете, с което ще спестите време, ресурси, усилия и неприятни моменти. Всяко едно ново начало крие евентуални проблеми и липси, но невинаги е задължително условия за старт на дигитализация на услугите Ви.

Екипът на Софт Интелект Ви пожелава успех, а ако имате нужда от съдействие не се колебайте да ни потърсите.

Свързани услуги: