Екипът на Софт Интелект препоръчва следните стъпки за популяризиране на Вашия уебсайт
1. Привлечете Google на Ваша страна
Създайте профил в Google My Business. Това е безплатен инструмент, много подходящ за фирми с физическо местоположение, който дава много възможности.
Можете да предоставите информация за вашето местоположение на Google, така вашият сайт има по-голям шанс да се появи при търсене с помощта на Google Карти.
Позволява Ви да контролирате и актуализирате информацията за контакт, работно време или други подробности. Попълнете всички полета с информация за вашата дейност и поддържайте тази информация винаги актуална, за да изградите доверие в бъдещите и настоящите си клиенти. Не забравяйте да включите и ключови думи свързани с бизнеса Ви в описанието. От таблото за управление можете да добавите и продуктите, които предлагате.
Добавете лого и изображения, съответстващи на тези в социалните ви профили, за да улесните хората да разпознаят марка Ви. Можете да добавете изображения и видеоклипове, които показват Вашето местоположение, работна обстановка и екип.
Не се притеснявайте от възможността на хората да предоставят отзиви за Вас, обратната връзка е полезна за развитието на всеки бизнес.
Като допълнение, Google ще започне да Ви изпраща месечни отчети за това колко хора са прегледали Вашият бизнес панел.
Google предлага и възможност за платени реклами при търсене по определени ключови думи или дисплейни реклами в партньорската си мрежа. Този подход се нарича SEM (Search Engine Marketing) и е доста подходящ инструмент да популяризирате предлаганите от Вас услуги и продукти.
2. Оптимизирайте сайта си за търсачки – SEO
SEO – Search Engine Optimization – оптимизацията за търсачки като Google, Yahoo и Bing е задължителен етап от разработката на Вашия уебсайт. Това ще Ви даде възможност да получите по-високо класиране в резултатите от търсенето в мрежата и повече безплатен трафик от търсачките.
Съдържанието на Вашия уебсайт, трябва да разказва кратко и ясно за дейността, продуктите и услугите, които предлагате.
Създайте съдържание, което включва ключови думи подходящи при търсене на Вашият бизнес.
3. Поддържайте съдържанието актуално
Когато уебсайтът Ви е оптимизиран за търсене, ще имате по-голям шанс да привлечете потенциални клиенти чрез него. Направете проучване, за да разберете кои ключови думи използват хората, когато търсят онлайн това, което предлагате и включете тези ключови думи в съдържанието си. За Ваше улеснение можете да използвате инструмента Google Trends, който ще Ви помогне в подбора на популярни ключови думи.
Опитът на екипа на Софт Интелект показва, че след прилагането на SEO, търсачките ще класират уебсайта Ви по-високо в резултатите от търсенето и е по-вероятно потенциалните клиенти да намерят Вашия бизнес по време на търсенето си.
4. Създайте профили в социалните мрежи
Създайте страници в социалните мрежи, където активно да публикувате информация за Вашия бизнес, продукти или услуги. Социалните медии като Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn дават възможност за позициониране на реклами и позволяват прецизно таргетиране на Вашите потенциални клиенти.
В зависимост от бизнеса Ви, някои сайтове за социални медии ще бъдат по-полезни от други:
Instagram е чудесен за бизнеси като ресторанти, търговия на дребно, пътувания и всякакъв тип B2C продукти особено в случаите, когато искате да привлечете по-млада аудитория.
Twitter работи чудесно за фирми, които трябва да поддържат клиентите си в течение, като списания или други публикации.
Facebook се е наложил като ефективна социална мрежа за B2C и B2B услуги в случаите които търсите аудитория между 30 и 50+ годишна възраст.
Относно B2B сегментът, Linked In е най-популярната платформа, която ще помогне да достигнете до вашите бизнес клиенти.
Насочена рекламна кампания в правилния социален канал може да изведе бизнеса ви една крачка напред.
5. Включете бутони за споделяне
Бутоните, които се свързват с акаунти в социални мрежи и мобилни апликации като Viber, WhatsApp и Signal, улесняват посетителите на уебсайта Ви да споделят съдържанието, което ги е впечатлило.
Когато споделят съдържанието Ви в социалните медии, популяризират Вашите продукти и услуги пред допълнителна група потенциални клиенти.
Препратките към Вашия уебсайт от други места в Интернет имат основна роля за добро позициониране в търсачките.
6. Видео маркетинг
През последните няколко години видео съдържанието става все по-популярно.
Публикуването на видеоклипове с подходящи послания във вашия блог или уебсайт и разпространението им в платформи като Youtubе може да помогне за разпознаваемостта на Вашия бизнес и повишаване на клиентското доверие.
Платформите за видео съдържание също така предлагат и платени реклами. Това е възможност, която Ви дава още един потенциален канал за привличане на нови клиенти.
7. Локално търсене
Има много местни бизнес директории, които могат да Ви бъдат полезни. Отделете малко време и се уверете, че Вашият бизнес е позициониран правилно. Уверете се, че информацията Ви е една и съща в различните платформи, за да сте сигурни, че представянето Ви във всички директории и социални мрежи отговаря на профила Ви.
Възможно е също така да добавите вашата бизнес информация към GPS системи на превозни средства. Това може да бъде много полезно за клиентите Ви, ако сте заведение, медицински кабинет или друг бизнес, който разчита на физически контакт с аудиторията си.